علت بازگشت وزن کم شده چیست ؟
تثبیت وزن بعد از کاهش وزن و رژیم و راهکارهایی برای تثبیت وزن
امروزه بیشتر افراد چاق با رژیم های غذایی مختلف اقدام به کاهش وزن می کنند و حتی دست به عمل جراحی می زنند و وزن مورد نظر خودرا هم کم می کنند اما بعد از جراحی یا رژیم به تدریج دوباره شروع به چاق شدن می کنند و این اصلا خوشایند نیست . تثبیت وزن بسیار چالش برانگیز است  .
به هر حال برنامه ی غذایی یا ورزش لاغری خاصی وجود ندارد که همه بتوانند از ان استفاده کنند و برای هر کس با توجه به شرایط فیزیکی و جسمانی متفاوت است . بثبیت وزن ممکن است مسیری طولانی باشد و پر از دست انداز و فرد با مسائلی مانند هوس های غذایی و نوسانات هورمونی و فاکتورهای بسیار دیگری دست و پنجه نرم کند ممکن است تثبیت وزن از خود کاهش وزن دشوار تر باشد . پژوهش ها نشان می دهد که تنها 20 درصد از کسانی که تحت نظر بودند توانستند کاهش وزن خود را با موفقیت 10 درصد به مدت یک سال ثابت نگه دارند .
باید بدانید که وقتی وزن کم می کنید در واقع سوخت و ساز بدنتان کند می شود . در چنین شرایطی بدن مقاومت می کند چون در برای مدت طولانی  با وزن  بالا راحت بوده است . همه  نقطه ی تنظیمی داریم که بدن در ان نقطه وزن خود را در حالت تعادل می بیند  و اگر سعی کنید وزن خود را از این نقطه پایین تر ببرید ممکن است بدنتان مقاوم نشان دهد . هورمون ها هم ممکن است در بازگشت وزن نقش داشته باشند هورمون ها وقتی وزن کم می کنید تغییر می کنند و مغز سیگنال هایی دریافت می کند تا گرلین بیشتری تولید کند بنابراین غذای بیشتری می خورید و وزنتان افزایش پیدا می کند . برای اینکه در وزن به تثبیت برسید باید سبک زندگی خود را هم همزمان تغییر دهید . و رژیمی را انتخاب کنید که آهسته و پیوسته به شما کمک کند وزن کم کنید .
 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در دوشنبه 29 مهر 1398 ساعت 08:56:37532 مشاهده