شکلات، فقط یک خوردنی خوشمزه شیرین نیست و در واقع ممکن است سرعت متابولیسم شما را افزایش دهد. بدن شما توانایی آن را دارد که مواد غذایی را پردازش کرده و با سوزاندن کالری، آن‌ها را به سوخت تبدیل کند. هنگامیکه شما هر روز فعالیت‌های فیزیکی انجام می‌دهید، بدن‌تان کالری می‌سوزاند. سرعتی که در آن، بدن شما قادر است کالری بسوزاند سرعت متابولیسم نامیده می‌شود. برخی از افراد دارای سرعت متابولیسم بیشتری هستند، در حالیکه افرادی با مشکلات تیروئید سوخت و ساز پایینی دارند.

درنظر داشته باشید که سرعت متابولیسم شما، ثابت نیست. بدن شما گاهی اوقات با سرعت بسیار سریع‌تری کالری می‌سوزاند و گاهی اوقات این سرعت، آهسته‌تر است. بنابراین فقط به این خاطر که سوخت و ساز کندی دارید، به این معنا نیست که برای بقیه‌ی عمرتان چاق باقی خواهید ماند. شما این توانایی را دارید که سوخت و سازتان را از طریق رژیم غذایی و ورزش، افزایش دهید. انواع خاصی از فعالیت‌ها می‌توانند به متابولیسم شما سرعت ببخشند و این مسئله در مورد انواع خاصی از مواد غذایی نیز صدق می‌کند. یکی از این مواد غذایی، شکلات است.
زمانیکه شما نوع مناسبی از شکلات را می‌خورید، بدن‌تان شروع به تولید چربی‌های سالم می‌کند. همچنین بدن شما، مواد مغذی مفید را از شکلات‌های ارگانیک جذب می‌کند و این مواد، ارگان‌ها را سالم نگه می‌دارند. به ویژه شکلات تیره دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی است که قلب را سالم نگه می‌دارند. شکلاتهای ارگانیک توانایی بدن برای سوزاندن کالری بیشتر را افزایش می‌دهند و این امر به طور طبیعی باعث کاهش وزن شما می‌شود.

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در سه شنبه 16 مهر 1398 ساعت 09:43:51678 مشاهده