مزایای اسکی فضایی

 

درگیری بیشتر اندام های بدن در این ورزش

بیشتر اسکی فضایی ها دارای دو جفت دسته ثابت و متحرک هستند که اگر شما در طول تمرین خود از دسته های متحرک آن استفاده کنید و با هر گام دسته ها را به سمت عقب و جلو حرکت دهید در این تمرین علاوه بر پایین تنه اندام های فوقانی شما نظیر کتف، دستها، شانه و قفسه سینه نیز در این فعالیت شرکت کرده و تقویت می شوند.

 

جلوگیری از ایجاد فشار زیاد به اندام ها

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم اسکی فضایی شبیه به ورزش پیاده روی و دویدن می باشد و برای بدن همان فواید را دارد اما فشاری که از دویدن بر مفاصل و زانو وارد می شود در تمرین الپتیکال وجود ندارد و استفاده از آن خصوصاً برای افرادی که دچار مشکلات زانو هستند بیشتر از پیاده روی و دویدن توصیه می شود.

 

کالری سوزی زیاد

الپتیکال در میان سایر دستگاههای بدنسازی کالری سوزی بالاتری دارد و بر خلاف تصور عده ای که گمان می کنند ورزش با اسکی فضایی ساده و کم تحرک می باشد استفاده از آن در کاهش وزن و تناسب اندام بسیار موثر است.حتی در مقایسه بین تردمیل و اسکی فضایی باید بگوییم که اسکی فضایی در چربی سوزی حرف اول را میزند.بنابراین استفاده از آن برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می شود.

 

امکان گام برداشتن معکوس

بیشتر دستگاههای اسکی فضایی دارای ویژگی گام معکوس هستند و استفاده از این ویژگی در طول تمرینات سبب می شود تا عضلات و ماهیچه های بیشتری درگیر فعالیت و ورزش شوند و این برای تقویت سریعتر بدن و کسب آمادگی همه جانبه بسیار موثر است.

 

تلاش و فشار کمتر در استفاده از اسکی فضایی

تحقیقات انجام شده نشان داده است زمانی که افراد از اسکی فضایی استفاده می کنند گمان می کنند فعالیت سختی انجام نداده اند و در نتیجه فایده زیادی نبره اند. در صورتی که برخلاف اینکه تمرین با اسکی فضایی خیلی مشکل نیست و نیاز به تلاش زیادی ندارد، اما میزان درگیری ماهیچه ها برای تقویت آنها و میزان کالری سوزی زیاد است. در مقایسه ورزش الپتیکال با تردمیل و دوچرخه ثابت باید بگوییم که در هنگام تمرین با اسکی فضایی خستگی بدن کمتر از دو ورزش ذکر شده می باشد در نتیجه فرد می تواند به مدت طولانی تری نیز به تمرین خود ادامه دهد.

 

 

 

معایب اسکی فضایی

 

این دستگاه ها، تمرینات قلبی و عروقی مناسبی را فراهم می کنند، اما برای پرورش عضلات مناسب نیستند. برای این منظور بهتر است به تمرین های قدرتی با وزنه بپردازید.

ورزش هایی که به شما ضرر می رسانند باید حفاظت در مقابل پوکی استخوان را ارائه دهند، که باید برای زنان بعد از یائسگی اهمیت زیادی داشته باشد. با این وجود، استفاده از ماشین های اسکی فضایی باید از لحاظ وزن تحمل حداقل مزایا را ارائه دهد. بعلاوه، بعضی افراد این نوع ماشین ها را به دلیل نیاز به شروع حرکت پدال ها که نیاز به تلاش زیادی دارند، سخت می کنند.

این نوع از تجهیزات همچنین مقدار نابرابر تلاش و یا فشار را به قسمت پایینی بدن و پاهای شما وارد می کند. اکثر مدل هایی که کنترل دست ر ابا دستگیره های مرتبط ارائه می دهند ضروری است. به طور کلی روش استفاده از اسکی فضایی مهم است.

شاید راه رفتن سنتی یا پیاده روی معمولی برای بیرون آمدن از آن، فراموش شده است. ممکن است مردم به دلیل شیوه زندگی شلوغ که اغلب مانع از خروج از خانه های خود می شوند، مزایای روش های تمرینی اولیه را نادیده گرفته اند. خوب، اگر بخواهید یک مدستگاه اسکی فضایی خریداری کنید، ابتدا به مزایا و معایب فکر کنید.

 

نتیجه نهایی

در کل اینها برخی از مزایای استفاده از اسکی فضایی هستند. این دستگاهی بسیار خوب برای کمک به مردم در رسیدن به آرزوها و بدست آوردن بدن هایی باشد که تا به حال آرزو داشته اند. به خاطر داشته باشید که تمرین با اسکی فضایی باید به طور منظم انجام شود زیرا آنها یک شبه شما را به تناسب اندام نخواهند رساند. با این حال آنها ویژگی هایی متفاوت از تمرین ها را برای همه افراد از ورزشکاران حرفه ای گرفته تا مبتدیان را ارائه و تحت پوشش قرار می دهند.

 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در جمعه 30 شهریور 1397 ساعت 09:31:57751 مشاهده