تردمیل بخریم یا نخریم؟
تردمیل وسیلۀ خوبی است، با شبیه‌سازی درست و اصولیِ دویدن و پیاده‌روی به مفاصل‌تان فشار وارد نمی‌کند، در همۀ فصول و باوجود باران و برف هم می‌توانید در منزل از آن استفاده کنید، به‌جای مراجعه به باشگاه و صرف زمان و انرژی، در منزل هم امکان ورزش کردن وجود دارد؛ همچنین، امکانات متعددی مانند ارائۀ برنامۀ ورزشی مناسب، اعلام ضربان قلب و تنظیم سرعت دویدن هم در آن تعبیه شده است. برای خرید تردمیل باید نکاتی را بدانید، باید ببینید که چه نوع تردمیلی برای‌تان مناسب‌تر است. فقط یادتان باشد برای بهره بردن از هر وسیله‌ای باید حتما راه استفاده از آن را بدانید و براساس نیازهای خود، مدل‌های مختلف را انتخاب کنید. در غیر این صورت، استفاده از تردمیل یا هر وسیلۀ دیگری برای‌تان مفید که نیست، مضر هم خواهد بود.

در خرید تردمیل باید به چه نکاتی توجه کنید:
۱. قابلیت جمع‌ و تا شدن
قابلیت جمع و تا شدن وسیله هم یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در خرید تردمیل درنظر بگیرید؛ به‌ویژه اگر کمبود فضا دارید، نیاز به خرید دستگاهی که به‌راحتی جمع می‌شود و بعد از استفاده، فضای زیادی اشغال نمی‌کند هم بیشتر می‌شود.
البته چنین قابلیتی معمولا در تردمیل‌هایی با صفحات کوچک‌تر وجود دارد. دقت کنید که کوچک بودن صفحۀ راه رفتن و دویدن می‌تواند کارایی وسیله را کاهش بدهد. پس به‌بهای رسیدن به فضای بیشتر در منزل، از کیفیت ورزش کردن‌تان کم نکنید.

۲. تحمل حداکثر وزن
یادتان باشد که تردمیل‌ها ظرفیت‌های تحمل وزن مختلفی دارند. پس باید قبل از خرید تردمیل بدانید سنگین‌ترین میزان وزنی که تحمل خواهند کرد، چقدر است. فرضا اگر چند نفر در منزل‌تان از تردمیل استفاده خواهند کرد، باید به‌سراغ گزینه‌ای بروید که وزنِ سنگین‌ترین فرد را هم تحمل می‌کند. تردمیل‌ها معمولا تا سقف ۱۸۰ کیلو هم وزن افراد را تحمل می‌کنند.

۳. ضمانت‌نامه فروش
در هنگام خرید تردمیل حتما به ضمانت‌نامه فروش هم دقت کنید. حواس‌تان باشد که برخی از ضمانت‌نامه‌ها شرایط و بندهایی دارند که تنها بعد از خرید محصول و باز کردن جعبه‌اش، از آنها آگاه می‌شوید.
پس قبل از خرید، در اینترنت یا از طریق فروشنده و خریداران دیگر دربارۀ بندهای ضمانت‌نامه اطلاعات کسب کنید. این اطلاعات باعث می‌شود دقیقا بدانید ضمانت موتور، بخش‌های مختلف، تعمیرات و تعویض قطعات تردمیل با چه شرایطی انجام می‌شود.

۴. قیمت تردمیل
تردمیل وسیلۀ ارزانی نیست. برای خرید آن باید حداقل ۴ میلیون تومان کنار بگذارید. هرقدر امکانات آن بیشتر شود، مبلغ هم بالاتر می‌رود و باید اسکناس‌های بیشتری خرج کنید. در هر حال، تصمیم‌گیری و انتخاب با شماست که یک تردمیل ۴ میلیون تومانی بخرید یا ۴۰ میلیون تومانی. یادتان باشد که درنظر گرفتن نیازهای شخصی و نیز فضایی که می‌توانید در آن تردمیل را نگهداری کنید، از همه‌چیز مهم‌تر است. پس حتی اگر گران‌ترین و پیشرفته‌ترین تردمیل بازار را هم خریداری کنید باز ممکن است چندان کاربرد و استفاده‌ای برای‌تان نداشته باشد. یادتان باشد در انتخاب تردمیل به‌دنبال رفع نیازهای شخصی‌تان باشید و شرایط خودتان را بسنجید.
 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در شنبه 13 مهر 1398 ساعت 05:25:42814 مشاهده