آيا دوچرخه‌سواري چربي را مي‌سوزاند؟

چربي ناخواسته به‌راحتي در اطراف كمر تشكيل مي‌شود اما دوچرخه‌سواري مي‌تواند به ‌شما كمك كند تا چربي شكم خود را از بين برده و تناسب اندام خود را بازیابید.

بله. وقتي مشغول دوچرخه‌سواري هستيد به‌معناي آن است كه شما در حال سوزاندن چربي هستيد. با يك سرعت نسبتاً فشرده، طوري كه صحبت‌كردن برايتان ممكن بوده اما آسان نباشد (كمتر از 80 درصدِ حداكثر توان ضربان قلبتان)، 3 بار در هفته، براي زماني در حدود 2 ساعت تمرین كنيد.

اين نوع تمرينِ با شدت پايين نسبت به تمريناتِ با شدت بالا درصد بيشتري از چربي‌هاي شما را مي‌سوزاند. در نظر داشته باشيد كه كل كالري سوزانده‌شده در جلسات با فشار بالاتر بايد كمتر از جلساتِ با شدت کمتر براي همان مدت‌زمان باشد. تمرین‌ طولاني‌مدت با حفظ سرعت ثابت يك روش عالي براي سوزاندن چربي‌ است.

 

تمرينات اینتروال

براي افزايش واقعي فرآيند سوزاندن كالري، چند تمرين اینتروال را به برنامه‌ خود اضافه كنيد. در انتهاي سواري طولاني‌مدت خود، اگر تنها زمان كوتاهي براي تمرين داريد، 6 ست را با تلاش كامل انجام دهيد؛ در حالي كه هر ست 2 دقيقه طول كشيده و 30 ثانيه بين هر كدام استراحت می‌كنيد. با بهبود وضعيتتان، مي‌توانيد اين تمرينات را براي مدت طولاني‌تري انجام دهيد. سعي كنيد حداكثر بهره‌برداري را از اين جلسات تمرين داشته باشيد.

مزيت انجام تمرينات اینتروال در اين است كه شما مقدار زيادي از كالري را در زمان كوتاهي مي‌سوزانيد و متابوليسم شما تا 12 ساعت بعد فعال خواهد بود؛ به اين معني كه كالري‌هاي بيشتري را در طول بقية روز مي‌سوزانيد. به اين ترتيب، خيلي زود شاهد كاهش وزن خود خواهيد بود.

 

ورزش بدون دوچرخه

برای سوزاندن چربی شکم غريزه طبيعي شما احتمالاً تمركز روي كرانچ شكم و يا دراز و نشست است. اما حركات مذكور در واقع به ايجاد عضله و تقويت بخش مركزي بدن كمك مي‌كنند و چربي را از بين نمي‌برند. شما به تمرين جامع‌تری نياز داريد كه با سوزاندن كالري، چربي‌ها را از بين ببرد.

انجام تمرينات مذكور همچنین به ‌شما كمك خواهد كرد تا براي مدت طولاني‌تري سواري كنيد، كاهش وزنتان تسهيل شود و ضمناً مي‌تواند به بهبود وضعيت بدن شما كمك كنند و باعث مي‌شود راست‌تر بايستيد و در نتيجه، ظاهر ناخوشايند چربي شكم كاهش يابد. نهايتاً وقتي چربي‌هاي اضافي خود را سوزانديد، اين تمرينات، معده منظم‌تري را براي شما به‌ همراه خواهند آورد.

تمرينات هوازي عضلات مانند حركت دوچرخه خوابيده را امتحان كنيد. روي پشت خود دراز بكشيد در حالي كه دست‌ها را زير سر قرار داده‌ايد. خودتان را بالا بكشيد تا جايي كه شانه‌ها و پاها با يك زاويه 90 درجه از زمين بلند شوند و زانوهايتان خميده باشند.

در حالي كه پاي چپتان را مي‌كشيد، زانوي راست خود را با آرنج چپ لمس كنيد. سپس عکس این حرکت را انجام دهید یعنی پاي راست خود را كشيده و زانوي چپتان را با آرنج راست لمس کنید. اين حركت را با يك سرعت كنترل‌شده در ست‌هاي 20 تايي با 30 ثانيه استراحت، تكرار كنيد.

تمرينات متقابل نيز مي‌توانند به كاهش وزن كمك كنند و عملكرد كلي شما را روي دوچرخه بهبود ببخشند. انجام دورهاي دوچرخه‌سواري، كلاس‌هايي مانند زومبا يا مبارزه با بدن و جلسات اردوي تمريني، همگي يك تمرين براي تمام بدنتان را ارائه كرده، كالري‌ها را سوزانده و قدرت بخش مركزي بدن شما را نيز بهبود مي‌بخشند.

 

شواهدي وجود دارند كه نشان مي‌دهند تركيب تمرينات قدرتي با ورزش‌هاي هوازي مانند دوچرخه‌سواري مي‌تواند ميزان كالري‌سوزي را افزايش دهد. نكته مذكور به اين دليل است كه عضلات بيشتر از بافت‌هاي چربي كالري مي‌سوزانند. بنابراين هرچه عضلات بيشتري داشته باشيد، در هنگام ورزش كالري بيشتري مي‌سوزانيد.

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در دوشنبه 29 مهر 1398 ساعت 12:26:22709 مشاهده