با انواع تردمیل آشنا هستید؟
تردمیل انواع مختلفی دارد. تردمیل‌ها به دو دستۀ کلی «دستی» و «برقی» (موتوردار) تقسیم می‌شوند. در ادامه، هریک از این مدل‌ها را شرح می‌دهیم:
تردمیل دستی
تردمیل‌های دستی در گذشته بسیار مشهور و پرطرفدار بودند. این وسایل ساده هستند و برای کسانی مناسب‌اند که تازه ورزش را شروع کرده‌اند یا به‌دنبال ورزش جدی و حرفه‌ای نیستند. تردمیل‌های دستی موتور ندارند و با نیروی برق کار نمی‌کنند. در نتیجه، برای به‌حرکت درآوردن آنها باید سطحی را که روی آن می‌ایستید (اصطلاحا «کمربند غلتان») با نیروی پاهای خود به‌حرکت درآورید. سرعت حرکت کمربند تردمیل وابسته به شیوۀ به‌حرکت درآوردن آن از سوی شماست. هرقدر سریع‌تر راه بروید، سطح زیر پای‌تان هم سریع‌تر حرکت می‌کند. این نوع از تردمیل‌ها بیشتر مناسب راه رفتن هستند و برای دویدن چندان کاربرد ندارند.

تردمیل برقی
در خرید تردمیل به این نکته توجه کنید که تردمیل‌های برقی هم به دو نوع تقسیم می‌شوند:
در نوع اول، تنظیم صفحۀ حرکت آن با دست امکان‌پذیر است. قبل از رفتن روی صفحۀ این تردمیل باید زاویۀ آن را به‌صورت دستی تنظیم کنید چون موتور بالابرندۀ صفحه ندارد. این محصولات نسبت‌به گروه دیگری که در ادامه معرفی می‌شود، ارزان‌تر هستند و معمولا امکان تنظیم صفحۀ حرکت تردمیل در دو یا سه سطح وجود دارد. منظور از این صفحه، همان صفحه‌ای است که روی آن می‌ایستید و پیاده‌روی یا دویدن را شبیه‌سازی می‌کنید.
نوع دیگری از تردمیل‌های برقی هم وجود دارد که با فشار یک دکمه، زاویۀ صفحۀ ایستادن روی تردمیل را در چندین حالت برای‌تان تنظیم می‌کند. این نوع دستگاه‌ها امکانات بیشتری دارند و برای ورزشکاران حرفه‌ای‌تر مناسب‌اند.
هر دو نوع از تردمیل‌های برقی دارای مدل‌های مختلفی هستند. این تفاوت و تنوع از وجود انواع گوناگونِ موتور در دستگاه‌ها ناشی می‌شود. واضح است که هرچه موتور قوی‌تر باشد، دستگاه هم قوی‌تر خواهد بود. تردمیل‌های برقی امکانات متعددی دارند. مثلا می‌توانید بنا به قدرت موتورشان، درجۀ سرعت را به‌میل خودتان تنظیم کنید. این تردمیل‌ها برای استفاده در منزل و ورزش کردن در سطوح ورزشی گوناگون بسیار کاربردی و مفیدند.

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در شنبه 13 مهر 1398 ساعت 05:23:45815 مشاهده