شیر :
 شیر منبع خوب کلسیم، ویتامین D و پروتئین برای کودکان است و باید به عنوان جزئی از وعده غذایی هر کودک قرار گیرد؛ مگر اینکه کودک به شیر حساسیت داشته باشد.
کره بادام زمینی:
کره بادام زمینی چربی نسبتاً بالایی دارد؛ اما بیشتر آن چربی‌های غیراشباع هستند (مونو و پلی) و بهتر از اسیدهای چرب اشباعی هستند که در بسیاری از مواد غذایی چرب وجود دارند. ضمن اینکه کره بادام زمینی با چربی کاهش یافته نیز در دسترس است و اگر از نوع غنی‌شده با ویتامین استفاده کنید، ویتامین A، آهن، ویتامین E، ویتامین B6، اسیدفولیک، منیزیم، روی و مس مورد نیاز کودکتان را نیز تأمین خواهید کرد؛ بادام زمینی منبع خوب پروتئین است.
تخم مرغ :
تخم‌مرغ‌ها منبع خوب پروتئین، حاوی کمی آهن و بسیاری ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر هستند. آن‌ها کلسترول هم دارند؛ اما دارای اسیدهای چرب اشباع زیادی نیستند؛ هنوز هم مصرف یک روز در میان تخم‌مرغ برای بیشتر کودکان مناسب است.
ماست:
ماست یک ماده غذایی سالم برای کودکان، به خصوص کودکانی است که شیر زیادی نمی‌خورند و می‌تواند منبع خوب کلسیم نیز باشد.
سیب:
سیب نیز مثل بیشتر میوه‌ها یک میان وعده غذایی عالی است. این میوه حاوی ویتامین C و تقریباً 5 گرم فیبر و کالری اندکی هم دارد.
تخمه آفتابگردان:
تخمه آفتابگردان اما در واقع یک ماده غذایی بسیار سالم است که همه کودکان می‌توانند از خوردن آن لذت ببرند. تخمه آفتابگردان سرشار از فیبر و منبعی غنی از آهن است. همچنین مقدار زیادی ویتامین E، منیزیم، فسفر، روی و فولات دارد. با اینکه دارای اسیدهای چرب غیراشباع می‌باشد، اما آن‌ها چربی‌های خوب هستند.
سبزی‌:
سبزی‌ها جزء بهترین غذاها برای کودکان هستند مثل هویج پخته، ذرت، لوبیا و سیب‌زمینی پخته؛ به خصوص هویج پخته که یک گزینه سالم است؛ زیرا سرشار از فیبر، ویتامین A، ویتامین D، ویتامین C و پتاسیم می‌باشد. 


نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در پنجشنبه 26 آذر 1394 ساعت 09:23:291818 مشاهده