یکی از راههای مفید برای افزایش وزن استفاده از رژیم غذایی که غنی از مواد مغذی و کالری و انرژی می باشد. از مواد پر کالری و آبمیوه ها استفاده کنید. بهتره که به مدت سه ماه بعد از صرف صبحانه یکبار در روز از مکمل های ویتامینی استفاده شود و بعد از غذا هم یکبار در روز از داروهای امگا 3 استفاده شود.

میتونید پنیر پیتزا به ماکارونی و برنج اضافه کنید و از میوه های خشک و روغ نزیتون هم در سالاد خود استفاده کنید. و استفاده از سبزیجات تازه و تخم مرغ در حین پخت غذا مناسب است. اضافه وزن بهتر است به صورت تدریجی شروع شود چون یک فرد لاغر ممکنه وعده غذائی زیادی رو نتواند تحمل کند و معده آن ظرفیت پذیرش و هضم غذاهای زیاد را نداشته باشد تا خدائی ناکرده دچار درد های معده نشود.بهتر است بین هر وعده غذائی بین دو تا سه ساعت فاصله باشد یا اینکه در طول روز 4 تا 6 وعده غذا مصرف کنید. مکمل های ویتامینی برای افزایش ویتامین بدن به کار میروند و در افزایش اشتها تاثیری ندارند.

 از غذاهایکه پر انرژی و معدنی و دارای ارزش غذایی زیاد به حجم کم  استفاده کنید  که معده را هم زیاد درگیر خود نکند. اول غذای اصلی خود را مصرف کنید سپس از سالاد و سوپ استفاده کنید. خوردن غذاهای غنی از پروتئین در هر وعده غذایی و اضافه کردن شیر خشک به سوپ یا سس


 



 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در یکشنبه 26 مهر 1394 ساعت 09:27:011350 مشاهده