خوراکی های حیات بخش:
کلم بروکلی:
کلم بروکلی حاوی قوی ترین آنتی اکسیدان است. مصرف آن به طور خاص مانع ابتلا به سرطان ریه، معده و مقعد می شود. این سبزی حاوی بتاکاروتن، پیش ساز ویتامین A، ویتامین C و فولات است. بنابراین مصرف آن باعث حفظ سلامت پوست، جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی می شود. فولات موجود در این خوراکی نیز برای آرامش اعصاب مناسب است. علاوه براین که فولات موجود در این سبزی باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.
فلفل دلمه ای:
فلفل دلمه ای حاوی لیکوپن و اسید فولیک است. بنابراین خوردن آن به عملکرد بهتر قلب کمک می کند. مصرف روزانه فلفل، مانع ابتلا به سرطان ریه، کولون، لوزالمعده و خون می شود. این خوراکی سرشار از انواع آنتی اکسیدان هاست. بنابراین مصرف آن علاوه برجلوگیری از ابتلا به سرطان باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
هویج:
هویج باعث حفظ سلامت موها هم می شود. سرشار از آنتی اکسیدان کاروتن و ویتامین A است. بنابراین به سلامت چشم و پوست نیز کمک می کند و ویتامین C موجود در هویج دستگاه گردش خون را در مقابل سکته قلبی بیمه می کند.
کدوحلوایی:
کدو حلوایی حاوی بتاکاروتن و ویتامین C است. ضد التهاب است. بنابراین مصرف روزانه کدو حلوایی مانع التهاب بافت های بدن شده و در صورت بروز چنین مشکلی، مصرف کدو حلوایی تا حد زیادی می تواند التهاب بافت ها را از بین ببرد. کدو حلوایی به دلیل ترکیب های ضدالتهابی به کنترل نشانه های آسم نیز کمک می کند و مصرف آن مانع ابتلا به پوکی استخوان می شود. کدو تنبل حاوی پتاسیم، منیزیم و فیبر است.
کلم بروکسل:
کلم بروکسل حاوی اسید فولیک و ویتامین B است. در دوران بارداری یکی از نیازهای ضروری مادران باردار مصرف مکمل اسید فولیک و مواد غذایی حاوی این ترکیب مهم است. این سبزی حاوی ویتامین K است. بنابراین مصرف آن برای درمان اختلال های کبدی موثر است. ویتامین C موجود در این خوراکی نیز به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و بدن را در مقابل تاثیر منفی عوامل بیماری زا بیمه می کند. پتاسیم موجود در این خوراکی نیز برای قلب مفید است. فیبر موجود در کلم بروکسل به عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند و مانع ابتلا به یبوست می شود. این سبزی منبع اسید چرب امگا۳ گیاهی است. بنابراین مصرف کلم بروکسل باعث کاهش و کنترل میزان چربی خون می شود.
بادمجان:
بادمجان حاوی نوعی آنتی اکسیدان خاص به نام نازونین یا ناسونین است. این آنتی اکسیدان به صورت خاص پیری سلول های مغز را به تعویق می اندازد. بنابراین مصرف بادمجان مانع از ابتلا به آلزایمر می شود. این خوراکی حاوی فیبر فراوانی است. بنابراین خوردن آن هرچند باعث بروز نفخ می شود، اما به عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک کرده و مانع چسبندگی روده می شود. بادمجان حاوی پتاسیم است. بنابراین مصرف بادمجان مانع سکته مغزی و قلبی و زوال عقل می شود.
پیاز:
پیاز حاوی ترکیبی است که روند از دست دادن کلسیم در بدن را کند کرده و مانع پوکی استخوان می شود. بنابراین مصرف آن برای همه افراد بویژه زنان پس از شروع دوره یائسگی بسیار مفید است. ویتامین C و فولات موجود در آن بدن را در مقابل ابتلا به پوکی استخوان بیمه می کند.

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در جمعه 15 آبان 1394 ساعت 12:24:431760 مشاهده