بی‌خوابی:
بی‌خوابی می‌تواند باعث اضافه وزن و چاقی مفرط شود. باید روزانه حداقل 6 و حداکثر 9 ساعت خوابید. به خاطر اینکه خواب کمتر یا بیشتر از این ساعات می‌تواند خطر اضافه وزن و دیابت را افزایش دهد.
همچنین کمبود خواب میزان هورمون‌های «چربی سوزی» مانند تستوسترون و هورمون رشد نیز کاهش می‌یابد.
آلودگی:
آلودگی ناشی ازآلاینده‌های شیمیایی می‌تواند باعث چاقی و اضافه وزن شود. ترکیبات شیمیایی که همه‌ی ما در طول روز سر و کار داریم می‌توانند نظم کنترل وزن بدن ما را به هم بزنند.
سیگار:
البته سیگار کشیدن باعث چاقی نمی‌شود. سیگار اشتها را از بین می‌برد و همچنین متابولیسم بدن را بالا کی برد. برای همین کالری بیشتری از دست می‌رود. اما با ترک سیگار وزنتان بالا می‌رود. به خاطر اینکه متابولیسم بالا رفته، کاهش می‌یابد و شما بیشتر غذا می‌خورید. برای همین هم احتمال اضافه وزنتان بالا می‌رود.
داروها:
قرص‌های ضد بارداری: این داروهای هورمونی باعث افزایش اشتها و احتباس آب می‌شوند. قرص‌هایی که حاوی دوز بالای استروژن و پروژسترون هستند نیز می‌توانند میزان توده‌ی چربی بدن را بالا ببرد.
داروهای اعصاب: داروهای ضدافسردگی، آرام‌بخش‌ها و غیره می‌توانند باعث اضافه وزن شوند. ترکیبات این داروها اشتها را افزایش می‌دهند و فرد را به سمت ریزه خوار می کشانند. از این گذشته این قرص‌ها باعث افزایش ترشح انسولین نیز می‌شوند.
داروهای دیابت: سولفامیدهایی که برای بیماران دیابتی تجویز می‌شود معمولاً باعث افزایش وزن می‌شود
داروهای سرطان: برخی از داروهایی که در شیمی درمانی برای درمان سرطان سینه استفاده می‌شود باعث افزایش وزن می‌شود. از این‌ها گذشته برخی از داروهایی که بیماران فشارخونی برای مقابله با سکته‌ی قلبی استفاده می‌کنند نیز چاق کننده است.
 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در پنجشنبه 26 آذر 1394 ساعت 08:26:272203 مشاهده