بررسی شخصیتی آدمهای چاق و لاغر از دیدگاه روانشناسی :
 آدم‌هاي چاق قد كوتاه كه سينه و شكم خيلي بزرگ دارند و پوستشان به سرخي تمايل دارد، برون‌گرا، خوشگذران و خوش‌برخورد هستند. اين افراد معمولاً شاد بوده و از زندگي لذت مي‌برند. اما آدم‌هاي لاغر و قد بلند، درون‌گرا، مضطرب و عصبي هستند و با كنايه حرف مي‌زنند. گروه سوم كه استخوان ‌بندي محكم و عضلات قوي و سينه پهن و بلند دارند، جدي، رياست ‌طلب، پرخاشگر و زورگو هستند. همچنین هورمون سروتونين در مغز احساس شادي به همراه مي‌آورد.
افزايش ميزان اين ماده شيميايي در افراد، به كاهش وزن كمك مي‌شود. افرادي كه ميزان توليد سروتونين در مغز آنها پايين است (يعني افراد چاق)، براي بهبود روحيه خود بيشتر به غذا روي مي‌آورند. او معتقد است 75 درصد افراد براي بهبود حالات روحي خود ميل شديد به غذا پيدا مي‌كنند، در حالي كه آنها مي‌توانند با جايگزين كردن ساير فعاليت‌هاي سرگرم كننده مانند ورزش، به همان نتيجه مطلوب برسند.
ورزش و خوردن غذاهاي رنگين هر دو مي‌تواند مقدار سروتونين را در مغز زياد كند. ورزش نه‌ تنها به آنها كمك مي‌كند تا با سوزاندن كالري لاغر شوند، بلكه با افزايش توليد هورمون سروتونين در مغز، وابستگي آنها را به غذا كمتر مي‌كند.

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در یکشنبه 26 مهر 1394 ساعت 10:27:148723 مشاهده