مقالات تغذیه

راهکار هایی برای کاهش سایز کمر و دور شکم

چربی شکم برای سلامتی شما خطرناک است و کم کردن سایز کمر به غیر از تأثیری که در زیبایی دارد، سلامتی شما را نیز افزایش می‌دهد. میانگین سایز کمر از حدود ۷۰ سال پیش تاکنون و در عرض کمتر از یک سده حدود ۱۸ سانتیمتر افزایش یافته است. پس شما تنها کسی نیستید که احساس می‌کند باید سایز کمرش را کم کند. خوشبختانه هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها راه‌هایی برای کم کردن سایز کمر وجود دارد. برای...

مقالات تغذیه

رژیم غذایی دوران بارداری

پیروی از یک رژیم غذایی سالم در طول بارداری بسیار مهم است. در طول این دوره، بدن شما به مواد مغذی، ویتامینها و مواد معدنی اضافی نیاز دارد. در واقع، در طول سه‌ماهه‌ی دوم و سوم روزانه به ۳۰۰- ۳۵۰ کالری اضافی نیاز دارید. رژیم‌هایی که فاقد مواد غذایی کلیدی هستند، می‌تواند بر رشد کودک تاثیر منفی بر جای گذارد.

مقالات تغذیه

چطور می توان دیابت را بدون دارو درمان کرد

استفاده از گیاهان دارویی در درمان انواع بیماری‌‌ها، قدمتی درست به اندازه خود بیماری‌ها دارد.

مقالات تغذیه

درمان قطعی دیابت نوع 2 با رژیم غذایی

رژیم‌های غذایی که کالری آنها بسیار پایین است، می‌توانند به راحتی دیابت نوع 2 را درمان کنند.

مقالات تغذیه

خواص درمانی تربچه

خواص تربچه مهم ترین ماده غذایی موجود در این گیاه فیبر غذایی است. ویتامین هایی که در آن یافت می شود ویتامین B۶،K،C، نیاسین و فولات است.  

مقالات تغذیه

دارو را نباید با معده خالی مصرف کنید

برنامه پیچیده مصرف داروها را پزشک معالج طبق راهنمای مصرف تعیین می کند. برخی از داروها با معده خالی و برخی از داروها با معده پر مصرف می شوند که در غیر اینصورت مشکل ساز می شوند.

مقالات تغذیه

فایده شگفت انگیز پیازچه برای سلامتی

همه‌ی آدم‌ها خواص پیازچه برای سلامتی را نمی‌دانند، چون ممکن است از این سبزی فقط برای چاشنی استفاده کنند. آیا شما می‌دانید پیازچه چیست؟ خب، پیازچه یکی از انواع پیاز است که عموما به صورت یک سبزی برگ‌دار به وجود می‌آید و به نوعی همان گیاه نابالغ جوانی است که زودهنگام و قبل از بزرگتر شدن و رشد کامل چیده می‌شود.

مقالات تغذیه

خواص برنج قهوه ای

شیوه ی کاهش وزن همواره یکی از مشغله عای ذهنی افراد چاق می باشد. همه ی افرادی که قصد دارند وزن خود را پایین بیاورند به دنبال سریع ترین روش برای این کار هستند.

مقالات تغذیه

خواص مویز در طب سنتی

مویز از خشک شدن دانه‌های انگور سیاه به دست می آید و بسیار انرژی‌زا و مقوی میباشد. خواص مویز در طب سنتی شامل کمک به درمان انواع بیماری های عفونی، تقویت کننده معده، کبد، بینایی و به طورکلی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.