مقالات تغذیه

مزایا و معایب خام گیاه خواری

خام گیاه خواری اگرچه رژیم غذایی جدیدی محسوب نمی‌شود، اما امروزه شمار افرادی که به آن روی می‌آورند در حال افزایش است. بعضی افراد به دلایل اخلاقی و بعضی دیگر برای حفظ سلامتی خام گیاه خوار می‌شوند

مقالات تغذیه

فواید کره بادام زمینی

کره بادام‌زميني جزو لذيذترين محصولات تهيه شده از بادام‌زميني است و حدود يک سوم بادام‌زميني کشت شده در سراسر دنيا، صرف تهيه کره ي آن مي‌شود. اما ببينيم خوردنش به چه کساني توصيه مي‌شود و براي چه کساني ممنوع است.

مقالات تغذیه

خواص شگفت انگیز هویج چیست؟

 ١. طبع هویج گرم و‌تر است.  ٢. هویج بازكننده‎ گرفتگی‎ها و انسداد كبد است.  ٣. هویج ملین است. قبل از غذا دو عدد هویج آب‎پز میل شود.

مقالات تغذیه

مناسب‌ ترین غذا برای کودک یک ساله

غذای کودک یک ساله مانند غذای کودک زیر یک سال بسیار مهم است و باید تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن آن‌ها را به طور کامل تامین کند.

مقالات تغذیه

گام های بزرگ در مسیر لاغری

۱٫ از تغییرات کوچک شروع کنید. با روزی ۱۵ دقیقه راه رفتن شروع کنید و  این زمان رو کم‌کم زیاد کنید.

مقالات تغذیه

مواد غذایی مناسب برای رشد قد کودکان

اکثر مردم که خود بهره ی چندانی از بلند قامتی نبرده اند دلشان می خواهد که فرزندانی بلند قد داشته باشند. برای رسیدن به این منظور بچه ها در سنین رشد نیاز به مواد غذایی مغذی دارند. البته ممکن است با مصرف مواد غذایی مفید حتی بعد از سنین رشد نیز چند سانتی به قد اضافه شود اما بهتر است از همان سنین کودکی به فکر قد و قامت بچه ها بود.   

مقالات تغذیه

راز موفقیت رژیم غذایی مدیترانه ای

رژیم غذایی مدیترانه ای از مدتها پیش به عنوان یک رژیم غذایی سالم معرفی شده است که در بهبود سلامت عمومی و به ویژه سلامت قلب نقش مهمی ایفا می کند.

مقالات تغذیه

گیاهان عضله ساز برای بدنسازان

افرادی که ورزش می کنند و به خصوص بدنسازی کار می کنند باید همیشه پروتئین بدن را تامین کنند که می توانند از مکمل پروتئین وی استفاده کنند ولی هزینه این مکمل ها بالا است و به جای مکمل می توانند از این مواد غذایی بیشتر مصرف کنند.

مقالات تغذیه

خوردن موز در بارداری، چه فوایدی دارد؟

موز سرشار از کلسیم است، بنابراین برای رشد سالم استخوان های جنین به طور مرتب موز بخورید. پزشک باید مصرف موز را به عنوان منبعی از پتاسیم و کلسیم در طول بارداری هفته به هفته  به شما تجویز کند. افسانه های قدیمی موز را عامل ایجاد مشکل در زایمان طبیعی می داند. اما این افسانه ها خرافات است آن ها را باور نکنید.