مقالات تغذیه

با تخم مرغ لاغر شوید

 تخم مرغ یکی از مواد مغذی غذایی است که به تازگی برای لاغری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

مقالات تغذیه

رژیم غذایی سالم کودکان

کودکان در مرحله بین تولد و بلوغ، نیاز به مکمل های مناسب از مواد مغذی نسبت به سنین دیگر دارند. هنگامی که نیاز انرژی و مواد مغذی برآورده می شود، کودکان می توانند سالم و مناسب رشد کنند. برای اطمینان از رشد کودکان یک رژیم غذایی مغذی و متعادل بسیار ضروری است.

مقالات تغذیه

مواد غذایی مناسب برای رشد کودکان

شیر بخش مهمی از رژیم غذایی روزانه کودکان است زیرا غنی از ویتامین D و مواد معدنی ارزشمند به خصوص فسفر و کلسیم است. این برای رشد و تقویت دندان ها، ناخن ها و استخوان ها در کودکان بسیار مفید است. همچنین تعداد زیادی مواد مغذی در شیر وجود دارد که برای رشد کودکان ضروری هستند

مقالات تغذیه

مزایای خوردن غذای سالم

خوردن غذای سالم فواید فراوانی از جمله کاهش وزن، شفاف شدن پوست، کاهش خطر ابتلا به دیابت و بسیاری مزایای شگفت انگیز دیگر را به ارمغان می آورد.

مقالات تغذیه

چرا غذاهای بسیار فرآوری شده مضر هستند؟

مصرف غذاهای بسیار فرآوری شده مشکلات زیادی از جمله افزایش بی رویه وزن و خطر بیماری های قلبی عروقی را به همراه دارد.

مقالات تغذیه

غذای سالم

به جای تمرکز بر خوردن بیشتر یا کمتر برخی گروه های غذایی خاص (به عنوان مثال، پروتئین بیشتر و کربوهیدرات کمتر) روی خوردن غذای سالم تمرکز کنید و به فرآیند فرآوری مواد غذایی از زمین کشاورزی تا سر سفره یا میز غذا اهمیت دهید.

مقالات تغذیه

خوردنی های مخصوص شب هنگام رژیم لاغری

بسیاری از مردم شب ها غذا نمی خورند و این به دلیل این است که آنها فکر می کنند با خوردن شام اضافه وزن پیدا خواهند کرد که این جمله تا قسمتی اشتباه است و اگر شما ساعت مشخصی را برای خوردن شام در نظر بگیرید و از غذاهای مناسب استفاده کنید هیچ مشکلی در شما ایجاد نخواهد شد .

مقالات تغذیه

میوه و سبزیجات چه کمکی به سلامتی شما می‌کند؟

دریافت ناکافی میوه و سبزیجات از مهم‌ترین عوامل خطر در بیماری‌های مزمن و غیرواگیر است و سالانه افراد زیادی در اثر مصرف ناکافی میوه و سبزیجات جان خود را از دست می‌دهند و یا دچار ناتوانی می‌شوند.

مقالات تغذیه

تأمین پروتئین برای گیاه‌خواران

گیاه‌خواری یک سبک یا رژیم غذایی است که گوشت حیوانی به کلی از آن حذف شده و این در حالی است که گوشت بهترین منبع تأمین پروتئین بدن محسوب می‌شود. برای همین امکان دارد گیاه‌خواران در معرض کمبود پروتئین قرار بگیرند.