مقالات تغذیه

سبزیجات کم کالری و تناسب اندام

رژیم پر پروتئین به تنهایی کافی نیست و باید با میوه‌ و سبزی همراه باشد. سبزیجات کم کالری عبارتند از: قارچ : سرشار از ویتامین D و آنتی‌اکسیدان است، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و سبب کاهش وزن و جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.

مقالات تغذیه

سبزی های سلامتی

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سبزی‌ها خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی - عروقی و سرطان‌ها را کاهش می‌دهند و نقش مهمی در محافظت از بدن در برابر آلودگی هوا دارند.  

مقالات تغذیه

ماهی و خواص درمانی آن

ماهی یکی از مهمترین و اصلی ترین ماده های غذایی مفید است و داراي ارزش تغذيه اي بسيار بالايي است. به طور کلی 84 گرم ماهی دارای 120 کالری می باشد. گوشت ماهی دارای ویتامین های B، A و D ، کلسیم و فسفر و دارای مقدار کمی آهن، مس و سلنیوم می باشد. rn

مقالات تغذیه

روغن زیتون و تاثیر آن بر لاغری

روغن زیتون یکی از بهترین مواد غذایی است که نه تنها برای بدن ضرر ندارد بلکه بر ای عملکرد  دستگاه گوارش بسیار مناسب است. روغن زیتون برای تولید سوخت بدن ارزش زیاد دارد زیرا صدگرم از آن 234 کالری حرارت می دهد و از این جهت یک غذای نیروبخش است.

مقالات تغذیه

کاهش وزن با رژیمهای پر پروتئین

رژیم‌های پر پروتئین یکی از موثرترین روش های لاغری می باشد که بیش از 25 در صد از کل کالری دریافتی از پروتئین می باشد. مصرف پروتئین زیاد منجر به  کاهش احساس گرسنگی در افراد چاق می گردد. در هر وعده رژیم لاغری خود پروتئین مصرف کنید.  

مقالات تغذیه

تناسب اندام با میوه ها

رژیم غذایی باید با برنامه ریزی همه جانبه همراه باشد بطوری که در عین لاغری و کاهش وزن میزان مواد مورد نیاز بدن هم تامین شود. دریافت میوه و سبزی می تواند موجب افزایش حس سیری و کاهش گرسنگی شود. در واقع مواد غذایی سرشار از فیبر مثل میوه و سبزیجات نه تنها شما را لاغر می کنند بلکه باعث می شوند که شما لاغر بمانید. بعضی از میوه ها سرشار از مواد مغذی هستند که واقعاً موجب سوزاندن چربی می شود.  

مقالات تغذیه

میوه های لاغری

براي از بين بردن چربي‌هاي اضافي و لاغر شدن، استفاده از ميوه‌هايي كه قند كمي داشته و فاقد چربي هستند براي صبحانه مناسب‌ترند. بهترين ميوه براي اين رژيم، مركبات، انواع آلو، گوجه، گلابي و ميوه‌هاي تازه هستند. ميوه‌ها علاوه بر املاح معدني كه دارند و در سوخت و ساز بدن نقش مهمي ايفا مي‌كنند    

مقالات تغذیه

لاغری با لبنیات

یکی از گروه‌های مهم غذایی که باید روزانه مصرف کنیم، لبنیات است. ارزش غذایی: یک فنجان شیر کامل ۱۴۶ کالری و ۷.۹ گرم چربی دارد. یک فنجان شیر ۱ درصد چربی ۱۰۲ کالری و ۲.۳ گرم چربی دارد      

مقالات تغذیه

آب سبزیجات معجون لاغری

 سبزیجات منابع خوبی از کربوهیدرات هستند و می‌توانند برای مدت زمانی طولانی شما را سالم نگاه دارند.