مقالات تغذیه

چاق کننده ترین آجیل ها

چاق کننده ترین آجیل ها:  آجیل ها از جمله مغزی ها و میوه های خشک از غذاهای سالم به شمار می آیند ولی در روز باید با اعتدال مصرف شود. به طور میانگین در روز 50 گرم مغزی که معادل 20 الی 25 عدد آن است می تواند مفید باشد.  

مقالات تغذیه

خواص آجیل عید

بادام هندی: بادام هندی به صورت معلق از ساقه های گیاهی به نام CASHEW PEAR می روید. بادام هندی بیشتر به عنوان یک نوع آجیل و تنقلات خورده می شود، اما از آن می توان در تهیه برخی از غذاها نیز استفاده کرد. بادام هندی سرشار از ویتامین A  است.    

مقالات تغذیه

فلسفه هفت سین

فلسفه هفت سین: ایرانیان کهن و مردم بابل عدد "هفت" را مقدس می شمردند، طبقات آسمان و زمین و سیارات هفت بوده است، ستارگان هفتگانه ((زهره، مشتری، عطارد، زحل، مریخ، زمین و خورشید)) و ایام هفته نیز هفت روز است و گرامی می داشتند.    

مقالات تغذیه

تاریخچه نوروز باستانی

تاریخچه نوروز: نوروز اولین روز سال خورشیدی ایرانی برابر با اول فروردین ماه، جشن آغاز سال نوی ایرانی و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران ایران باستان است.    

مقالات تغذیه

تفاوت غذاهای سالم و ناسالم

خصوصیات اصلی مواد غذایی ناسالم: مواد غذایی که سرشار از کالری‌اند در حالی که از ارزش غذایی بسیار پایین برخوردارند و در بعضی موارد اصلاً ارزش غذایی ندارند. 

مقالات تغذیه

میوه های زمستانی لاغری کننده

یک رژیم غذایی سالم حاوی برخی از میوه‌ها به روندکاهش وزن شما کمک فراوانی میکند. پرتقال: پرتقال جزو میوه های سیرکننده است و کمک زیادی به لاغری می کند. بدون شک زمانی که رژیم می‌گیرید احتمال اینکه در معرض کمبود ویتامین قرار بگیرید بیشتر است.

مقالات تغذیه

اهمیت صبحانه بر لاغری

صبحانه یکی از مهمترین وعده محسوب می شود. افرادی که به طور مرتب صبحانه می‌خورند نسبت به افرادی که این وعده را از برنامه غذایی خود حذف می کنند افراد لاغری هستند.  

مقالات تغذیه

فست فود دشمن سلامتی

به طور کلی چاقی عامل مهم بیماری های غیرواگیر نظیر سرطان، دیابت و بیماری های قلبی و عروقی است و اصلاح الگوی غذایی و توجه به تحرک فیزیکی از مسائل مورد توجه می باشد.

مقالات تغذیه

چاقی و راه های کاهش وزن

رژیم غذایی و تناسب اندام : بدن عضلانی تری داشته باشید.هرچه بدن شما عضلانی تر باشد، سوخت و ساز یا متابولیسم آن بالاتر است. بنابراین طبق یک برنامه ورزشی منظم، عضلات بدن خود را تقویت کنید.