مقالات تغذیه

چکار کنیم که دوباره چاق نشویم؟

چالش ثابت نگه داشتن وزن از خودِ وزن کم کردن سخت تره. با این حال با ابزار درست و شاید مهمتر از اون ذهنیتی صحیح، موندن تو وزن ایده آل، نبردی دشوار نباشه. برخی از کسانی که رژیم می گیرن بعد از مدتی دوباره وزن اضافه می کنن.

مقالات تغذیه

چند ترفند کلیدی درمان نفخ شکم 

بعضی از عادت‌ها و رفتارها باعث می‌شوند که به نفخ شکم دچار شوید.گاهی دلیل نفخ شکم هوای اضافی است که در مسیر سیستم گوارش گیر کرده است.

مقالات تغذیه

چای سبز لاغر می‌کند؟

چای سبز یکی از سالم ترین نوشیدنی های روی زمین است. این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیبات گوناگون گیاهی است، که برای سلامتی مفید هستند.

مقالات تغذیه

برای درمان کبد چرب چه کار کنیم؟

کبد یک اندام ضروری با عملکردهای متعدد حمایت کننده از زندگی است. کبد با تولید صفرا به هضم غذا کمک می‌کند. برای بدن پروتئین می‌سازد. آهن را ذخیره می‌کند. تبدیل کننده مواد مغذی به انرژی است. برای التیام زخم‌ها موادی می‌سازد که خون را لخته می‌کند. با ایجاد فاکتورهای ایمنی، حذف باکتری‌ها، سموم و موادی که می‌توانند به بدن شما آسیب برسانند، از خون شما، به مقاومت در...

مقالات تغذیه

چه کنیم تا به سوء تغذیه دچار نشویم؟

سوء تغذیه به دریافت خیلی کم یا زیاد برخی از مواد مغذی اشاره دارد. این موضوع می‌تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی، از جمله کاهش رشد، مشکلات چشمی، دیابت و بیماری قلبی شود.

مقالات تغذیه

غذاهای مفید در بارداری

هر غذایی که می‌خورید روی سلامت خود و کودکتان اثر می‌گذارد. برای اینکه مطمئن شوید از تمام موادغذایی به اندازه دریافت می‌کنید. باید رژیم غذایی سالم و متعادلی را رعایت کنید.

مقالات تغذیه

خشکی پوست در دوران کرونا

شست و شوی مکرر دست ها و استفاده از مایع دستشویی و صابون باعث شده تا مشکل خشکی پوست بیش از گذشته مورد اهمیت قرار بگیرد.

مقالات تغذیه

سلامت روان در دوران کرونا

قرنطینه طولانی مدت، خانه نشینی‌ها و تعطیل بودن مکان‌های تفریحی باعث شده بسیاری از افراد احساس افسردگی داشته باشند.

مقالات تغذیه

در برابر کرونا چه چیزی بخوریم؟

هیچکس بیماری را دوست ندارد، به همین دلیل است که باید سیستم ایمنی خود را برای مقابله با بیماری ها به خصوص کرونا آماده نگه داریم. راز تقویت سیستم ایمنی بدن آنچنان هم که فکر می کنید، پیچیده نیست.