مقالات تغذیه

چگونه از کرونا جان سالم به در ببریم؟

تفاوت بین کرونا وسرماخوردگی تب، لرز، درد بدن و سرفه، همه می‌توانند نشانه‌های ابتلا به سرما خورگی، آنفلوانزا، حساسیت‌های فصلی و یا کرونا باشند. چگونه تشخیص دهیم به کدام یک مبتلا شده‌ایم؟

مقالات تغذیه

رژیم مبتلایان به زخم معده

ورم معده یک مشکل گوارشی است که در نتیجه التهاب پوشش معده ایجاد می‌شود. دلیل احساس سوختگی در قسمت مرکزی شکم یا قفسه سینه از بین رفتن لایه و اسید معده است. ورم معده درمان نشده می‌تواند منجر به زخم معده، درد و التهاب پایدار و خونریزی شود که خطر مرگ را به همراه دارد.

مقالات تغذیه

نیازهای غذایی و تغذیه سالمندان

 از مهم‌ترین مسائلی که در دوران سالمندی اهمیت دارد، تغذیه سالمندان و توجه به میزان غذای مصرفی آنهاست.

مقالات تغذیه

چند راه حل کلیدی درمان اختلال غذا خوردن

اختلال تغذیه نوعی بیماری است که فرد را به سمت پرخوری، گرسنگی دادن به خود یا دیگر رفتارهای ناسالم تغذیه‌ای که مربوط به غذا و وزن بدن می‌شود، سوق می‌دهد. اختلال در خوردن مانند بی‌اشتهایی عصبی و بولیمیا عادات غلط و پیچیده‌ای هستند.

مقالات تغذیه

بایدها و نبایدهای رژیم نقرس

نقرس از مشکل‌های دردناک است. زمانی رخ می‌دهد که سطح بالای اسیداوریک در خون سبب شکل گرفتن و انباشته شدن کریستال‌هایی درون و بیرون مفاصل می‌شود.

مقالات تغذیه

قرص های آرامبخش چاق کننده هستند؟

متأسفانه داروهای اعصاب می‌توانند عوارض جانبی ایجاد کنند. یکی از رایج‌ترین و جدی‌ترین عوارض قرص اعصاب چاق کننده بودن آن‌هاست.

مقالات تغذیه

کاهش کلسترول بالا با رژیم غذایی

كلسترول ماده روغنی و موم مانند است كه فقط در غذاهای حیوانی وجود دارد. گیاهان تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند كلسترول را بسازند. بنابراین روغن زیتون، ذرت، آفتاب گردان، پنبه دانه و سایر دانه‌های گیاهی، خالی از كلسترول‌اند.

مقالات تغذیه

خوراکی‌های ضد سرطان

تحقیق‌ها نشان داده غذاهایی که می‌خوریم، تاثیر زیادی روی ابتلا یا پیشگری از سرطان دارد. آنچه می‌خورید می‌تواند به شدت بر بسیاری از جنبه‌های سلامتی شما تأثیر بگذارد. مثلا خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و سرطان را بالا ببرد.

مقالات تغذیه

اشتها: چیست، چه چیزی بر آن تأثیر می گذارد و چگونه آن را تغییر دهیم

اشتها میل فرد به خوردن غذا است. از گرسنگی که پاسخ بیولوژیکی بدن به کمبود غذا است، متمایز است. حتی اگر بدنش علائم گرسنگی را نداشته باشد، ممکن است اشتها داشته باشد و بالعکس.