مقالات تغذیه

چه هوس های غذایی باعث می شوند که رژیم خود را برهم بزنیم ؟

گاهی ما برای خوردن غذا ولع داریم و این به این معنی نیست که بدن به ان ماده ی غذایی احتیاج دارد . هوس غذا خوردن با فعالیت  شیمیایی مغز سرو کار دارد . ممکن است بافت یک غذا یا نمکی بودن ان یا شیرین بودن ان باعث شود که به سمت ان کشیده شوید . اما این باعث می شود که برنامه ی غذایی خود را برهم بزنید و مطلبق رژیم عمل نکنید .

مقالات تغذیه

نقش استرس و کم خوابی در پرخوری و کاهش اشتهای افراطی

برخی از افراد وقتی در شرایط استرس قرار می‌گیرند، تغذيه صحيح را متوقف كرده و وزن خود را از دست مي‌دهند. در مقابل، گروه ديگري از افراد به سمت تغذيه افراطي رو آورده و اضافه‌وزن پيدا مي‌كنند. در نظربگیرید که هيچ‌يك از دو وضعیت فوق، ايده‌آل يا سالم نيست. استرس همچنين مي‌تواند بر سطح خواب افراد نيز تأثير بگذارد.

مقالات تغذیه

خودتان را گرسنه ‌نگه‌ ندارید

كاملاً گرسنه‌نگه‌داشتن خودتان نيز كار عاقلانه‌اي نيست. اگر در طول تمرينات به ‌اندازه كافي به بدن خود سوخت نرسانيد، قادر نخواهيد بود بيشترين بهره‌برداري را از جلسات كليدي خود داشته باشيد

مقالات تغذیه

تغذيه صحيح و از‌ دست‌ دادن چربي

از‌ دست‌ دادن چربي ساده است. شما بيشتر از آنچه مصرف مي‌كنيد، نياز به سوزاندن كالري داريد. هرچه كسري كالري بيشتر باشد، چربي بيشتري را از دست مي‌دهيد. مراقب باشيد كه سوخت تمرينات خود را با كربوهيدرات‌هايي كه به‌آرامي مي‌سوزند.

مقالات تغذیه

برنامه غذایی برای ورزشکاران

اگر خود را به برخی از عادات غذایی ناسالم دچار کرده و اضافه وزن پیدا دارید، حال چگونه از این وضع ناخوشایند خلاص شوید و به وضعیتی سالم تر برسید؟

مقالات تغذیه

شکلات تلخ و لاغری

شکلات، فقط یک خوردنی خوشمزه شیرین نیست و در واقع ممکن است سرعت متابولیسم شما را افزایش دهد. بدن شما توانایی آن را دارد که مواد غذایی را پردازش کرده و با سوزاندن کالری، آن‌ها را به سوخت تبدیل کند.

مقالات تغذیه

خواص تغذیه ای و درمانی انجیر

انجیر درختی است با برگ های زرد و پنجه ای و به رنگ سبز خاكستری كه بلندی آن تا شش متر می رسد و به دلیل عدم مقاومت در مقابل سرمای شدید ، در مناطق معتدله و گرمسیر كشت می شود .

مقالات تغذیه

سلامتی در پاییز با این سبزیجات

باید یک هماهنگی خوب بین نیازهای بدن و میوه و سبزیجات فصلی برقرار کرد. چون خلقت هر یک از این نعمت‌ها در فصل خاصی حکمت خود را دارد و آن حکمت ارتقای سلامت ما بنده‌هاست.

مقالات تغذیه

علت ثابت ماندن وزن

وقتی وزن کم می‌کنید، بدن‌تان مقاومت می‌کند. شاید بتوانید در ابتدا بدون تلاش بسیار، مقدار زیادی وزن کم کنید، اما پس از مدتی....